Clemente Gábor

Clemente Gábor, az Amatild ütőhangszerese: 1995 óta foglalkozom zenével. Kezdetben billentyűs hangszereken játszottam, mely mellé fokozatosan társultak az ütőhangszerek. A 2000-es évek közepére a dobok teljesen kiváltották a billentyűket. Meghatározó alapélményem, ami talán ebbe az irányba vitt, egy irodalmi esten való közreműködés volt még 1998-ban. Vers és zene kapcsolata, számomra különleges, egyedi atmoszférát teremtett. Azóta alapvetően fontosnak tartom saját ütőhangszeres játékomban a szövegre vagy versre való fokozott odafigyelést, érzékenységet. Törekszem arra, hogy a ritmikákat és hangzásokat úgy olvasszam bele a zenébe, hogy azok annak szerves részét képezzék. Az évek során számos zenekarban és formációban zenéltem, többször beugró helyettesként. Együtt dolgozhattam már Bognár Szilviával és Zenekarával, Korpás Évával és Zenekarával, Palya Beával, Szirtes Edina Mókussal, David Yengibarjannal, Dresch Mihállyal, Borbély Mihállyal, Lantos Zoltánnal, Both Miklóssal, Pleszkán Frigyessel, Kardos Dániellel, Said Tichitivel, Kárászy Szilviával, Kárász Eszterrel, Laár Andrással, Alexander Horsch-sal. Bár jelenleg fő irányvonalam a népzenei-ihletettségű szerzői zene, a world-pop, az improvizatív kamarazene és a megzenésített versek világa, más stílusoktól sem zárkózom el. Részt vettem tangó és flamenco táncszínházi előadásokon, táncegyüttesek kíséretében (moldvai, délszláv, ír) és táncházakon (moldvai, ír, görög, balkáni). Nem idegenek számomra a kiállításmegnyitók, irodalmi-estek, rendhagyó irodalomórák, valamint próza-, film- vagy ütőhangszeres alapon nyugvó improvizatív estek sem. Tettem és teszek kirándulásokat a jazz és az akusztikus rock felé. Mindezek mellett évek óta rendszeresen fellépek gyermekműsorok közreműködőjeként. 2011 óta rendszeresen részt veszek színházi zenei munkálatokban is. Ütőhangszerekből és dobokból összeállított felszerelésemet, több etnikus instrumentummal is kiegészítem (darbuka, daf, riq, udu).

 

Vélemény, hozzászólás?